Sponsrat

Dennis Kakel – Vi hjälper dig hela vägen

Dennis Kakel
Villatidningen
Skriven av Villatidningen
Med över 20 år på marknaden kan personalen på Dennis kakel stolt säga att de vet vad de pratar om när det kommer till badrum. – Utöver ett stort sortiment så har vi kunskapen som krävs för att kunna svara på de frågor som kan dyka upp. Vi är nischade inom badrum, säger Cornelia Gyllenstierna, inköpsansvarig.

När Dennis Kakel slog upp portarna för drygt 20 år sedan bestod sortimentet av kakel, klinker och tätskikt. Idag är butiken på tusen kvadratmeter fylld med nästan hundra olika badrumsmiljöer att inspireras av, golv och badrumsmöbler, helt enkelt allt som behövs för ett komplett badrum. Tätskikten levereras av det danska företaget Mira, som är godkända i alla instanser i Sverige och i EU. Här hittar du också köks-blandare och kakel och mosaik till köket. Det finns även klinkergolv som kan läggas utomhus. För den som vill satsa lite extra på trädgårdens utseende finns här dessutom mosaik till pooler. Idag finns till och med Italienska kakelugnar i butiken. Ungefär 90 procent av hela sortimentet är italienskt, men här finns även spanska och portugisiska produkter.

Vad säljer ni mest av?

– Just nu så är större klinker på 60×60 väldigt inne och då är det fortfarande gråskalor som efterfrågas mest.

– Materialet ska helst se helt obehandlat ut, liknande betong. Sedan ändras trenderna hela tiden. Mer Terrakotta börjar komma tillbaka, men just nu är det grått som gäller.

Vad är ni specialiserade på?

– Nästan alla som jobbar här har varit med sedan start, så jag skulle säga att det är vår kunskap och vår service. Vi vet vilka fabriker som finns, vad de kan leverera och vad vi kan få fram till våra kunder, om det skulle vara något vi mot förmodan inte har inne. Vi har stora lager, så det mesta finns hemma, men efterfrågar en kund ytterligare specifika produkter så kan vi beställa hem det, och då vet vi också var vi kan hitta det.

Vad är det för skillnad att handla hos er jämfört med en stor kedja?

– De flesta har säkert folk som kan badrum, men speciella frågor om olika förhållanden har vi oftast bättre kunskap om. Vi har heller inget mellanled till våra leverantörer. Har en kund till exempel räknat på ett badrum på 20 kvadratmeter som visade sig vara 21 kvadratmeter så kan vi prata med våra agenter och fabriker direkt. Är det en större kedja så är det en annan som köpt in stora kvantiteter. Tar deras sortiment slut så kan de oftast inte få in det igen. Vi har också koll på vilka reservdelar som behövs och kan svara på alla frågor som kan tänkas komma upp. En stor kedja har väldigt mycket annat i sitt sortiment, vi är nischade inom det här.

Vad får ni för feedback från era kunder?

– Ibland så händer det att de kommer in och visar bilder när deras badrum är färdigt, men det har också hänt att kunder har bakat något och lämnat in för att de var nöjda. För en vecka sedan kom en kund in och tackade för alla goda tips och idéer. Det känns som ett gott betyg på att vi inte bara säljer produkter, utan faktiskt hjälper våra kunder hela vägen från idé till resultat, avslutar Cornelisa Gyllenstierna, inköpsansvarig på Dennis Kakel.

Dennis Kakel Logotyp